anak emak.

Harini hari yang sungguh eventful. Ada baik, ada buruk. All part of life; something I have began to eventually accept. Harini tak bermula dengan baik kerana terpaksa jumpa one of my least favourite people in the world. Tapi, oleh sebab saya nekad untuk jadikan hari ini lebih baik dari hari-hari sebelumnya, saya tidak benarkan dia get to me, if you know what I mean. Saya tak akan benarkan sesiapa rosakkan hari saya; not even her.

Saya dapat message berduyun-duyun non-stop. Nak buang message, sayang. Tak buang, inbox penuh. Maka, buang juga la lepas dah selamat reply. Orang message up to the 11th hour. Sungguh terharu; like I said in my previous post. Terima kasih banyak-banyak kerana mengingati dan mendoakan saya.

Saya memang bukan jenis mengingatkan. Bagi saya, jika saya cukup penting, kamu kamu dan kamu akan doakan sesuatu untuk saya. Tak kira secara personal atau di FB atau di mana sahaja. Jika kamu dah keluar dengan saya sehari suntuk dan tak ingat, kemudian check FB dan baru message sekalipun, saya cukup gembira. It's the thought that counts, betul tu.

Tapi, jika dapat message dan phonecall daripada semua 527 orang "kawan" di FB sekalipun, tak sempurna hari itu jika emak sendiri tak wish. Iye. For the first time in my life, emak saya lupa birthday saya. Which is very unlike her kerana dia antara orang paling thoughtful yang saya pernah kenali. She will not let us get away not wishing anyone or not getting anyone at least a simple card for their birthday.

Tapi dalam kereta masa pergi dan balik kerja tadi pon, tak sepatah pon dia mention. Bila dah sampai rumah, bapa saya yang wish dulu. Dia reiterate message dia yang comel tengahari tadi. Dan emak saya dengan muka terkejut and genuinely bersalah was kissing me non-stop meminta maaf.

I couldn't help it. My tears started falling. I'm my mommy's girl. Regardless of how many times I feel like scolding her because she smothers me to the point of suffocation sometimes.

Hari ini would not have been complete without her wish. It felt so good to hug her and to let her kiss me all over my cheeks while we both cried and to repeat all over again until she was sure she was being forgiven. Like I said, she had never forgotten before. Jika mengikut keadaan biasa, surely, saya akan demam. Sebab terkejut sangat dia terlupa.

Saya memang anak emak. Dan hari ini dah complete sebab emak saya dah ingat birthday saya. I don't know what I'll do without her.

So, I hope I have many more years with her. That is my biggest birthday wish. Amin.

Comments

Popular Posts