Pakcik Spek Mata Hitam

Pagi-pagi sampai pejabat mesti ada satu pakcik tunggu dekat entrance to tingkat bawah (besmen). Hari-hari bila kita sampai, dia akan tunjuk kepada kepada tag detector yang akan membuka palang tempat letak kereta jika kita sentuhkan tag kita di situ. Ala, macam Touch ‘n Go. Tahu kan? Lepas kita dah sentuh dan nak pergi, mesti dia halakan tangan dia ke arah gate itu dan cakap, “Selamat Pagi”.

Petang-petang pula, dia akan berdiri di luar Bangunan 4G7 di tepi jalan dan lambai-lambai tangan seperti seorang polis trafik.

Mula-mula, I found it quite amusing, tapi kenapa dah lama-lama rimas ye? Mungkinkah sebab dia trying too hard sampai rasa macam tak perlu pon effort dia tu sebenarnya? Atau mungkin sebab rasa bersalah setiap kali dia cakap “selamat pagi” saya tak terbalas sebab pagi selalu groggy maka tak perlulah nak friendly sangat takut terpukul pulak dia dek geram.

Entahlah.

To be honest, I think kita selalu tak berpuas hati dengan apa-apa pon benda yang berlaku. Be it a good thing or a bad one. Jika orang tak friendly langsung, kita marah. Orang over friendly pon, kita marah. Susah sebenarnya nak senangkan hati orang lain without it being at the expense of our own happiness. Susah. Tapi kita tetap try, bukan?

Entry kali ini memang tidak bermotif. Tetapi antara buat research and buat assignment dan minum peppermint coffee (saya tak main-main), rasa tak sedap hati yang melampau tanpa apa-apa sebab. Apakah?

Entahlah.

Oh, dah tengok Bulan Baru (New Moon) tak? Saya dah tengok dan to be frank, saya tak faham what all the hu ha about Edward is. Dia amat pucat lesi pakai gincu and love story dia dan Bella so the very slow sampai kita orang satu row of cousins exasperated nak tunggu dia habis. Membazir RM12 saya.

Okaylah, saja nak fill in some kind of mysterious void I am feeling sebenarnya. Macam ada banyak nak cerita tapi either tak ada mood atau… tak boleh cerita. Heh. Til I come back with some thing better.

Nah, ambik gambar banyak banyak.



budak-budak sayang


raya love

oh damn, of all things, Na's KB menjadi pojaan? eeeeee


super darlings


christmassy


and kakak neesa's version of big breakfast the next morning.

Mucho love.

Comments

farah said…
haha hanisa nampak mcm kiddies too! =D it's a compliment ok =D
Haneesa said…
heheh. itu la. gedik dah 24 tahun pon nak sleep over bagai. tapi mmg best. though diorg selalu ejek i 15+9. hehhe :)
but thenks anyways! :)

Popular Posts