ignorant bastards.

picture googled. Astaghfirullah. Rasa macam terbakar dalam hati. Rasa nak bakar Bush, Obama, Orang Arab pun sama.

Tak pasti sama ada saya yang belated, atau ini hanya merupakan salah satu hasil Photoshop yang sengaja dilakukan untuk menyakiti hati orang Islam, atau hanya main-main semata-mata. Tapi apa yang saya pasti ialah masyarakat mereka memang hebat. Cukup hebat.

Rasa saya, tak ada lagi negara atau benua di dalam dunia ini yang telah berjaya mengecapi kejayaan “freedom of speech and expression” sebegini rupa. Dan untuk itu, kita perlu put our hands together untuk kejayaan yang luar biasa ini.

Can you sense my sarcasm?

x

Sayang sekali, apa yang mereka rasakan luar biasa (read: extraordinary) itu, rupanya luar tabii.

Benar kata Tun. Memang mereka dah gila gamaknya.

Kebebasan bersuara yang mereka mereka condone telah sampai ke suatu tahap yang langsung tidak menghiraukan sensitivity kaum lain. Dan dalam hal ini, ini bukan sahaja kerana orang Islam itu sensitive tak tentu hala, tapi sebab perkara ini memang menghina agama kita sehabis-habisnya.

Kaabah itu kan tempat yang suci. Apa kes nak menduakan tempat suci sebegini rupa? Yang paling teruk, ia akan dijadikan bar! Kau memang bebal atau apa yang Amerika?

Sebenarnya, mungkin engkau ni setan yang dilaknat tu kot , Amerika? Cuma bertopengkan Ketua Negara yang berupa manusia dan sebiji "epal besar" beracun. Aku tak terkejut kalau tiba-tiba timbul tanduk di kepala dia.

Astaghfirullah.

Semoga Allah berikan kau lebih banyak kejayaan duniawi agar kau terus lupa dan terus jatuh lagi.

Bukan berniat jahat, tapi orang begini memang penyakitnya dah tentu tiada ubat.



Shy to comment? Well, never mind! Your reactions mean the world to me! Make me smile today :)

Comments

nnn said…
this is actually an Apple building in NY...it is made out of glass and the black 'cover' thing is just temporary. it doesnt look like this now. boleh google ada gambar the building now. i pun at first bengang but then somebody clarified the matter to me.
Haneesa said…
Really? I was really mad sebab they were referring to it as the Kaaba Bar. Macam how ignorant can they get? Thanks for clarifying ;).

And whatever it is, i still generally think of their society as ignorant Bs. ;)

Popular Posts